-->

Suami pertamaku N.. kami di jodohkan oleh org tua, disaat aku dlm kesedihan kehilangan kekasih hati yg bertunangan atas pilihan org tuaya. Aku langsung tak mengenali N...selepas bertunangan aku berjumpanya sekali dan kami terus di nikahkan.

Memang N diletakkan Allah sebagai jodohku, tidak kenal tidak cinta..tapi harus tidur bersama sebagai suami isteri yg sah. Aku dikejutkan sebulan selepas perkahwinan sebaik mengemas kotak kotak simpanannya, rupanya dia bukanlah Pegawai di pejabat pos, dia hanya posmen.
Kisahku Suami Pertamaku
Ya Tuhan, kedua ibu bapakku ditipu hidup hidup oleh org tuanya. Bertudung litup, solat tak tinggal..tapi masih mau menipu, keluarga ku ditipu hidup hidup oleh keluarga N.
Kata mereka ketika merisikku, anak mereka N bergaji besar, kerja di KL. Patutlah bila aku kahwin, aku hanya dibawa kerumah sewa berharga rm200 sebulan di pedalaman Pandamaran dan dia hanya ada sebiji motor kapcai, sedangkan aku sudah berkereta Proton Saga 1.5s.

Waktu itu mempunyai Proton Saga pada tahun 1993 dikira ok-lah, .seperti mempunyai Vios or Waja sekarang.

Ketika aku tahu penipuan itu, aku menangis semahunya, bertanya kenapa keluarganya menipu aku dan keluargaku. Bukan lah menghina pekerjaan seorang posmen, tapi perbuatan menipu itulah yg aku tidak dapat terima.

MasyaAllah, dugaan benar aku. Gajinya hanya RM500 berbanding denganku hampir RM1000. Aku lah yg uruskan bayaran itu ini, tapi aku redha aja dengan ketentuan Allah, mau diceritakan orang pastinya aku malu.

Kehidupan dengan N tidak menjanjikan apa apa..memang memboringkan, dia seorang straight forward, tak pandai berinteraksi, pendiam, kadang aku pun tidak tahu, bagaimana mau mulakan bicara, kami macam kaku di rumah sendiri....

N pula kurang nafsunya, sedangkan aku mau semau mau nya, apabila aku minta, dia pasti bg alasan yg kurang menarik dan buatkan nafsuku pun ikut sama tidur....
Ya..aku perempuan muda, bergaya, pegawai sebuah bank terkenal... ramai yg sukakan keletah aku...yg menggoda..dengan bentuk badan yg mengiurkan di sebalik kebaya moden lace...

Ramai jejaka yg gatal suka mengganggu...tp waktu itu iman masih kuat.... Semua dugaan aku tepis..one by one... Kehidupan bersama N memang memboringkan.... kami tidak punya anak... dia pula kerap outstation. dan aku busy dengan outing bersama kawan kawan ku yg bujang... N tidak langsung ambil kisah pd pergaulanku...dia biarkan saja aku keluar bila bila masa aku suka....hingga aku jadi spt dara yg belum berkahwin atau janda muda... Hinggalah aku bertemu dengan seorang lelaki di internet... dialah suami nomor duaku... ikuti ceritanya....nnt.....




:)

:(

=(

^_^

:D

=D

|o|

@@,

;)

:-bd

:-d

:p

Post a Comment